.comment-link {margin-left:.6em;}

stara Jagodina

blog sa tektovima o staroj Jagodini i Jagodincima


уторак, јануар 23, 2007

Prva voznje vozom do Jagodine

Do leta 1883. godine pruga je položena do sredine trase, a 17. juna probna lokomotiva stigla je do Jagodine. Dočekana je od mnoštva žitelja varoši i okolnih sela, a predsednik opštine Jovan Marinković sa 73 ''revnosna građana'' tim povodom poslao telegram ''Ljubljenom kralju''. Desetak dana kasnije prva lokomotiva je prešla preko Morave na stranu ćuprijskog atara na radost prekomoravskih žitelja, a 31. januara 1884. godine probni voz stigao je i do Niša.
Početkom avgusta 1984. godine, na zasedanje Narodne skupštine u Nišu, kralj Milan je putovao vozom. Voz je zastao u Jagodini, a kralj Milan bio pozdravljen plotunom sa 101 granatom Artiljerijskog bataljona. Na ulazu i izlazu iz železničke stanice, postavljeni su bili transparenti, a na peronu venjak pod kojim su služene ''vruće Kniclove kifle i hladno Kosovljaninovo crno pivo''. Kralj je sa svitom išetao do Skvera varoši, gde mu je narod pripremio i odigrao kolo, kasnije nazvano ''Kolo kralja Milana.''
Po povratku iz Niša sa zasedanja Narodne skupštine, kraljevski voz je kod Ćuprije naišao na poplavljenu prugu. Moravu je kralj Milan prešao čamcem, a potom vozom nastavio put Beograda.
Pruga Beograd-Niš je svečano predata u saobraćaj 23. avgusta iste godine, kada je objavljen i prvi red vožnje. Voz ''Ajzeban''je pošao iz Beograda u 8,35 časova sa stotinak putnika u devet vagona sve tri klase. Do Jagodine je prevalio 136 kilometara do 15,o5 časova. Prva putovanja vozom na ovoj realiciji trajala su punih sedam sati.


deo teksta
pocivseg Miroslava Kovacevica - Geze
uvazenog pravnika Jagodinskog

0 Comments:

Постави коментар

<< Home

      privacy: